maandag 18 mei 2009

Bibliotheek 2.0 (22ste bericht)

Zo, ik ben er geraakt. Het zit er (eindelijk) op... (Het was toch soms een opgave ;-))

Ik heb fijne "dingen" ontdekt. Ik heb me soms zitten ergeren omdat er bepaalde dingen niet dadelijk lukten (widgets, afbeeldingen,...) of omdat het Internet tergend traag werkte. Ik ben kritisch geweest over bepaalde "dingen". Maar al bij al vond ik het een leerzaam traject...

Ik ben zeker dat ik in de toekomst nog ga te maken hebben met bibliotheek 2.0-toepassingen. Ik weet wel niet of dat in de zeer nabije toekomst zal zijn (professioneel gezien dan toch => zie mijn vorig bericht).

Enkele toepassingen die ik zéér leuk/handig vond waren o.a. Google docs, Last.fm, RSS, Podcasts, Flickr-toepassingen en wiki's. Last.fm en podcasts ga ik zeker privé nog gebruiken. Instant Messaging, blogs en sociale netwerken vond ik niet zo interessant (vooral omdat ik er zelf niet zo van hou om alles te delen met anderen).


Ik ben blij dat ik de cursus gevolgd heb en dat ik ondertussen meer weet over web 2.0 en ik ben zeker dat dit de toekomst is voor de bibliotheken. De vraag is alleen: Hoe nabij is die toekomst voor ons?

2 opmerkingen:

  1. Proficiat met het afwerken van de cursus! Hopelijk kun je er in de toekomst toch ook nog professioneel mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Latifa, misschien kan je de werkgroep jeugdbibliothecarissen van het Maasland mobiliseren om samen iets te doen, vb. een wedstrijd voor de kinderen via youtube of een blog n.a.v. de nieuwe formule van de letterfretterdag of een wiki om samen dingen voor te bereiden of een speciale flickrpagina...

    BeantwoordenVerwijderen